DIDAKTISK TEORI – TIL LÆREREN

Didaktisk teori - om undervisning i billedkunst
“Didaktisk teori- til læreren” henvender sig til billedkunstundervisere i gymnasiet, og er tænkt som artikler, der kan inspirere til og være med til at videreudvikle på underviserens undervisning i billedkunst i gymnasiet. Artiklerne er fagdidaktiske og koncentrerer sig særligt om de problemstillinger, vi støder på i den del af faget, der handler om undervisning i […]
UNDERSØGENDE UNDERVISNING
  • Artikel: TAP-metoden og undersøgende undervisning i billedkunst (layoutet)

    Artiklen undersøger, hvad det egentlig vil sige at arbejde med undersøgende undervisning, læring og didaktik i billedkunst. På hvilke måder gavner det vores elever? Og mere konkret: Hvordan kan vi med TAP-metoden i hånden lære vores elever at arbejde undersøgende på en billedkunstfaglig måde?

    Artiklen er udgivet i TEGN, 2022

MOTIVATION I BILLEDKUNST
KREATIVITETSFREMMENDE UNDERVISNING
  • Artikel: Kreativitetsfremmende undervisning

    Artiklen handler om, hvordan vi i billedkunstundervisningen mon bedst lærer unge mennesker at turde drømme og realisere det, som endnu ikke findes?

    Artiklen er først udgivet i TEGN, 2019


ANALYSEOPGAVER – TIL ELEVEN

Analyseopgaver - til brug i samspil med teori og praksis
“Analyseopgaver – til eleven” er materiale udviklet til elever i billedkunst på c, b og a-niveau i gymnasiet. Analyseopgaverne tager udgangspunkt i teoriartiklerne i “TAP. Teori til analyse og praksis i billedkunst” og eleverne kan selv downloade og/eller printe materialet, hvor ud fra analyseopgaverne udføres og sættes i portfolioen.

PRAKSISOPGAVER – TIL ELEVEN

Praksisopgaver - til brug i samspil med teori og analyse
“Praksisopgaver – til eleven” er materiale udviklet til elever i billedkunst på c, b og a-niveau i gymnasiet. Praksisopgaverne tager udgangspunkt i teoriartiklerne i “TAP. Teori til analyse og praksis i billedkunst” og eleverne kan selv downloade og/eller printe materialet, hvor ud fra praksisopgaverne udføres og sættes i portfolioen.